середа, 13 квітня 2022 р.

Різні стилі оформлення квітника, території закладу освіти. Проєкт ескізу. Участь у конкурсах (І р.н. 27.04.22р.),(ІІ р.н.16.05.22р.)

Проблема озеленення закладу освіти є актуальною. На сьогоднішній день озеленення шкільного подвір’я  є недостатнім і не відповідає естетичним вимогам та критеріям щодо благоустрою території сучасного закладу освіти. Шкільна територія потребує негайної зміни зовнішнього вигляду шляхом створення привабливої зеленої зони з використанням елементів сучасного ландшафтного дизайну.

Збереження та покращення навколишнього середовища благотворно впливає на дітей, особливо на дітей з особливими потребами. Зелені насадження навколо школи відіграють дуже важливу санітарно-гігієнічну, архітектурно-художню, захисну, навчально-виховну та естетичну роль.

У сучасному ландшафтному дизайні в останні роки панує свобода, проте основними напрямками в оформленні квітників і раніше є регулярний і пейзажний стилі

Регулярний стиль вимагає неухильного дотримання геометрії, симетрії і певних пропорцій в плануванні. Дотримуючись даного стилю, можна розбити на ділянці бордюри, клумби правильних геометричних форм, рабатки або арабески - одним словом, ті види квітників, за допомогою яких можна регулювати простір. Звідси, власне, і назва - регулярний стиль.


Пейзажний стиль, в свою чергу, має на увазі збереження характеру дикої живої природи. Цьому напрямку притаманні довільна планування, а також природні плавність або кривизна ліній. Грунтуючись на правилах пейзажного стилю, територію можна прикрасити міксбордерами, квітковими масивами і групами. Органічно будуть виглядати кам'янисті гірки, ландшафтні квітники або поодинокі квіти - так звані «солітери».

Квітники́ — частина земельної ділянки (серед газонів або окрема), на якій вирощують квіти за різноманітними композиціями, з використанням каміння (альпійські гірки), штучних водоймищ тощо.

Квітники служать для відпочинку й прикраси і залежно від конфігурації ділянки можуть бути різної форми — квадратні, овальні, округлі, прямокутні тощо. Квітник включає певні елементи: квіткові насадження різної форми, доріжки, газон.

Парадний квітник

Парадний квітник - це перший, основний, квітник, який розташовується прямо перед будівлею, вулицею, або площею, або будинком. Його ще іноді називають партером. Він є важливою, відповідальною частиною всієї садово-паркової композиції, оскільки повинен бути витриманий в грамотному квітково-декоративному оформленні, відповідати всім правилам квітникарства і садівництва. Його складовими є, газони, доріжки, декоративно-листяні і квіткові насадження, малі архітектурні форми   та інше.

Клумба

До клумби відносяться квітники з правильною геометричною формою, причому вони повинні на 15 - 20 см підніматися над поверхнею землі. Геометричні композиції можуть бути різними - від квадратів, прямокутників, до кіл, овалів. Внутрішні елементи не повинні бути складними, слід уникати заплутаного малюнка. 

Раба́тка — квіткова грядка, що має форму смуги шириною зазичай від 0,5-1,0-1,25м (іноді ширше), а довжина 4-8 м і більше. Різновид партера. При цьому довжина рабатки повинна бути більшою за її ширину не менше ніж утричі. Поверхня її завжди рівна, лише злегка піднесена до центру, щоб не було застою води. Якщо передбачається, що у рабатки буде односторонній огляд, то різновисокі рослини розташовують на ній «східцями», якщо ж у рабатки буде двосторонній огляд, то найвищі рослини розташовують в центрі. Рабатки з багаторічними рослинами використовують як рамку квітник, розміщують уздовж доріжок або будівель.

Група — частина квітника, що представляє невелику кількість рослин одного виду або сорту, висаджених близько один від одного. Рослин має бути не менше 3-5; іноді групу складають з декількох (2-3) видів рослин, що поєднуються по висоті, забарвленні й іншими ознаками. Група може бути висаджена на тлі газону або бути елементом квітника.

Міксбо́рдер (від англ. mix — «змішувати» и border — «межа») — витягнутий квітник, багатогрупові і багаторядні змішані посадки декоративних рослин (багаторічників, дворічників і річників) розташовані у вигляді природних груп біля стін, будинків, по краю більш високих посадок. Для міксбордерів рослини підбирають у такому асортименті, щоб вони цвіли з ранньої весни до заморозків. В міксбордері присутні як деревні рослини, так і травянисті.

Висота рослин поступово повинна збільшуватися з боку перегляду від низьких до більш високих. По краю міксбордер облямовують бордюром. У міксбордерах, що займають частіше сонячне місце розташування, висаджують світлолюбні рослини. Якщо міксбордер з однієї сторони обмежений дорогою (доріжкою), а з другої — стіною (огорожею), то низькорослі рослини саджають вздовж дороги, а найвищі — вздовж стіни (найвищими можуть бути також ліани, що обвивають стіну); рослини в центрі мають проміжну висоту. Вважається, що ширина міксбордера не повинна, більше ніж в півтора рази, перевищувати висоту найвищої рослини. Такого типу квітники вперше з'явилися в Англії.

Бордюр — частина квітника, оздоблює посадки квіткових і деративно-листяних одно - або багаторічних рослин по контуру клумби, уздовж лінії доріжки, рабаток, газону, алей. Вони надають оформленню квітника закінченість. Бордюри влаштовують з квітучих або листяно-декоративних килимових, одно-або багаторічних низькорослих (до 20 — 30 см) рослин.


Компози́ція з хво́йних рослин — ділянка, на якій переважають хвойні рослини. Для різноманітності до них звичайно додають листопадні кущі (особливо яскраво забарвлені) і трав'янисті рослини.

Рока́рій (кам'янистий сад) — ділянка, значну частину поверхні якої займають відносно крупні камені. В рокарії вирощують низькорослі рослини: кущики (особливо з родини Вересові), рослини, що стеляться. Використовують звичайно лише одну породу каменя. Камені викладають паралельними лініями або в природному («хаотичниму») стилі.


Альпі́йська гі́рка, або альпіна́рій — ділянка, на якій вирощують рослини, характерні для альпійського і субальпійського поясу, а також рослини-літофіти. Зазвичай в середині альпійської гірки встановлюють великий камінь, що символізує гірську вершину, навколо нього розміщують камені меншого розміру, між ними висаджують рослини. Іноді для альпійських гірок використовують не лише гірські, але й інші рослини, схожі на гірські.

Во́дний квітни́к — ділянка з водоймою. Зазвичай складається з оздобленої камінням невеликої водойми, в якій ростуть водні рослини, а також з прибережних рослин, доріжки до водойми та лави.


Квітковий годинник — ділянка з дуже специфічним підбором рослин, які відкривають і закривають свої квіти послідовно, кожна рослина — в свій час. Найбільші у світі квітковий годинник знаходиться в центрі Києва, на схилі вулиці Інститутської біля Майдану Незалежності. 


Ескіз ландшафтного дизайну - основа з проєкту озеленення.

Будь-який процес облаштування території шляхом ландшафтного дизайну розпочинається із загального проектування. Основними завданнями на даному етапі є визначення вихідних даних, розробка архітектурно-планувального завдання, інтерпретація ідеї, створення ескізу проекту, оформлення документації.

Успішність створення проекту залежить від якості збору вихідних даних місцевості щодо:

– особливостей ґрунтового покриву та інженерно-геологічних умов,

– гідроресурсів (водойми, природні джерела, артсвердловини),

– характерних природних кліматичних умов,

– наявних чи майбутніх споруд і комунікацій (наземних та підземних),

– рослинності, фауни,

– присутності об’єктів природоохоронного фонду.

На етапі «ландшафтного дизайну» формуються плани-графіки проектування та фінансування, виготовляється ескізний, а згодом і робочий проект, узгоджується кошторис, затверджується проект, здійснюється фінальний розрахунок.

На стадії «робочої документації» обов’язково мають бути генеральний план (після внесення всіх поправок і доопрацювань), дендроплан (креслення з детальним описом видів рослин), розбивочний план або схема розміщення доріжок, майданчиків, малих архітектурних форм, водойм, та план озеленення або посадкове креслення (схема прив’язки елементів озеленення). Окрім цього, розширений ландшафтний проект повинен містити додаткові креслення (плани): мережі освітлення, вертикального планування, системи автоматичного поливу, дренажної системи, відводу дощових вод тощо.

Самостійний перегляд відео "Ландшафтне озеленення" за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=3Y8F44NrGOQ

https://www.youtube.com/watch?v=jW2VJIXlS-s

Завдання!!! Створити ескіз ландшафтного дизайну закладу освіти.

Підготувати матеріали для участі у всеукраїнських конкурсах, акціях: "Квітуча Україна", "Парад квітів біля школи". З умовами участі можна ознайомитись за посиланням:

https://nenc.gov.ua/doc/polozhenie/min-uyst/kvitucha-ukraine.pdf

https://nenc.gov.ua/wp-content/uploads/2015/01/117.pdf



Немає коментарів:

Дописати коментар